Szanowni Państwo,
podstawą terapii logopedycznej jest systematyczność i konsekwencja. Jeśli nagle tego zabraknie, może się okazać, że po powrocie do gabinetu będziemy zaczynać… od początku. Znaleźliśmy się wszyscy w trudnej sytuacji, ale damy radę!
Co możemy zrobić?
Rodzic nie jest logopedą, fakt, ale rodzic wie, nad czym aktualnie logopeda pracuje z dzieckiem. Państwa pociechy prowadzą piękne zeszyty pełne różnych kart pracy i materiału wyrazowego. Warto przygotować sobie zbiór wyrazów lub zdań, które powinny być utrwalane przez Państwa dziecko, a następnie… zastanowić się, co ono lubi. Tak, co lubi. Czym najchętniej się bawi? W co lubi grać?
Może są to gry planszowe?
Świetnie!
Na pewno macie w domu tradycyjną grę planszową z kostką i pionkami, taką jak
Chińczyk czy Grzybobranie! Przygotujcie do nich karteczki ze słowami lub obrazkami, które dziecko musi nazwać,
przeczytać lub powtórzyć zanim wykona rzut kostką. W ten sposób, podczas
zwykłej rozgrywki, możecie przemycić ćwiczenia artykulacji.
Może Państwa dziecko lubi grać w gry pamięciowe typu Memory?
Cudownie!
Przygotujcie wspólnie pary obrazków z ćwiczoną przez dziecko głoską. Możecie
wspólnie poszukać obrazków w Internecie i wydrukować, możecie też narysować.
Nie potraficie? Tym lepiej. 😉 Będzie weselej i trzeba będzie jeszcze się
domyślić, o co chodzi. A może Wasze dziecko już czyta? Wspaniale! Zamiast par obrazków możecie przygotować pary
wyrazów.
A może lubicie grać w kółko i krzyżyk?
Super sprawa!
Proponuję logopedyczne kółko i krzyżyk.
Przygotujcie 9 obrazków z ćwiczoną przez dziecko głoską i plastikowe zakrętki po napojach w dwóch kolorach (po 5 sztuk). Obrazki układamy w kwadrat (3×3), a zamiast rysować kółko i krzyżyk, kładziemy na zmianę na planszy zakrętki i nazywamy obrazek. Ciekawe, kto pierwszy ułoży trzy zakrętki w linii prostej?
Może Państwa dziecko uwielbia
biegać i skakać?
Na pewno. J
Ułóżcie na podłodze kółka ze sznurka. Za każdym razem, jak dziecko ładnie
powtórzy wyraz lub zdanie, może przeskoczyć do kolejnego koła. Użyjcie
wyobraźni – podłoga to np., rzeka, a koła – kamienie. Naszym zadaniem jest
przeskoczyć przez całą, szeroką rzekę (mieszkanie).
Możemy też wrzucać piłki/klocki/pluszaki do kosza/pudełka i też powtarzać
wyrazy.
Jeśli macie Państwo pytania, proszę do nas napisać na adres mailowy:
Pamiętajmy o codziennych ćwiczeniach.
Pozdrawiamy
Beata Nedwidek
Karolina Basek